Digital Marketing Services
Strategie
Het opzetten van een digitale strategie kost je veel energie, maar je wint er later heel wat tijd mee. Bovendien kan je met een goede strategie focussen op de juiste tools en processen zodat je digitaal kan groeien. Met Smooth zet je de eerste stappen in het opzetten van je digitale strategie!


Meer dan online marketing
Online marketing is zeker een deeltje van een digitale strategie, maar de twee zijn absoluut geen synoniemen.
Bij het opzetten van jouw digitale strategie gaan we in de organisatie kijken welke digitale tools we kunnen implementeren in de bestaande bedrijfsprocessen om zo de algemene prestaties van de organisatie te verbeteren. Starten doen we met een analyse van je organisatie, je doelgroep, en de doelstellingen die je wil bereiken.
Analyse
We nemen eerst jouw organisatie onder de loep. We verzamelen antwoorden op vragen als: Wat zijn de noden van de onderneming? Wat doe je vandaag al aan marketing? Wie zijn je concurrenten? Welke quick wins zijn haalbaar?
Workshops
Met de analyse fase in ons achterhoofd organiseren we enkele workshops. Hierdoor krijgen we meer inzicht in de customer journey, buyer persona’s en hoe jouw diensten of producten de noden van je klanten kunnen invullen.
Roadmap
Vervolgens bepalen we een voor jou op maat gemaakte roadmap waar we samen de prioriteiten en quick wins vertalen in duidelijk afgelijnde workstreams met een heldere outcome.
Workstreams
Elke workstream is een verzameling van taken binnen een bepaald topic (bv.: marketing automation) waar we in samenspraak met jou de taakverdeling opstellen. Al onze consultants zijn hybride profielen en zijn zeker en vast niet vies om ook de handen uit de mouwen te steken.
ROI
Het is onze taak om te bewaken dat elke taak bijdraagt aan een positieve return on investment, waarbij de quick wins de prioriteit krijgen. In dialoog gaan met verschillende stakeholders is onze sterkte in dit verhaal. We gaan tenslotte allemaal voor hetzelfde objectief, een tevreden klant.
Knowledge Transfer Plan
Wij geloven ook zeer sterk dat onze kennis overdragen enkel en alleen maar kan bijdragen aan een versnelde digitalisering van onze maatschappij. Net daarom vinden we het belangrijk dat na het opleveren van elk project, de kennisoverdracht minstens evenveel aandacht krijgt. Het Knowledge Transfer Plan zorgt ervoor dat de kennis ingeburgerd geraakt in jouw team.
Van media strategie tot content strategie.
Voor elke uitdaging een passende aanpak.
Lead Generation
Een lead binnenhalen betekent niet gelijk dat deze kwalitatief goed is. Wij helpen jou om je leads te kwalificeren, volledig automatisch en geintegreerd binnen jouw bestaand technologisch landschap. Hieraan koppelen we je campagnes om te bekijken welke kanaalkeuze de meest kwalitatieve leads oplevert.
E-commerce Strategie
Onterecht denkt men vaak dat online marketing slechts een bijkomstigheid is van e-commerce. Integendeel! Zonder succesvolle toepassing van online marketing, kan een webshop vandaag de dag geen omzet genereren. E-commerce staat namelijk nooit stil. En dat vraagt om een ijzersterke strategie als basis.