Hogere conversie voor de webshop van Eurotuin

Smooth hielp het Eurotuin-team met een webmaster & e-commerce manager om het algemeen management van eurotuin.be over te nemen.
De doelen waren duidelijk: een verbetering van de huidige digitale processen bekomen, een ruimer online assortiment aanbieden én een hogere conversie voor webshop in een post-covid periode.

hogere conversie voor eurotuin
  • Product optimalisatie
  • Feed automation
  • Webshop beheer

Groeien met digitale groene vingers

Een duidelijk doel van Eurotuin was het doen groeien van de Magento-webshop op vlak van producten, verbetering van processen en ook omzet. De webmaster & e-commerce van Smooth, beiden met groene vingers, namen deze verschillende taken op zich.

Er werd een proces opgetekend om op een korte termijn meer dan 2000 producten online te plaatsen. Deze producten werden allereerst op een zorgvuldige manier geselecteerd door het inkoopteam. Vervolgens ging Smooth, samen met het digitaal team, aan de slag om alle nodige informatie te bekomen via verschillende leveranciers. Met een grote hoeveelheid aan data werden vervolgens alle tools gevuld met de nodige informatie. Op deze manier stonden er op korte termijn heel wat ‘nieuwe’ producten online die meteen verkocht konden worden.

Eurotuin heeft daarnaast ook nog een connectie met MijnTuin.org, een community voor de tuinliefhebber. Deze connectie bevat een marktplaats die gekoppeld is aan Eurotuin. Ook voor deze marktplaats werd een selectie uit de meer dan 2000 producten gemaakt om ook hier een groei te maken op vlak van assortiment.

Naast de uitbreiding van het assortiment werd er ook naar andere manieren gekeken om de omzet te doen groeien op Eurotuin.be.

Een daarvan was het inschakelen van Google Ads, dit met behulp van verschillende automatisch geoptimaliseerde productfeeds die werden ingeladen in Channable.

De opzet en het wekelijks beheren van deze ads werd uitgevoerd door de webmaster van Smooth. In een weekly call werd telkens de rapportering van bezoek -en omzetcijfers en andere KPI’s toegelicht.

Algemeen management van Eurotuin.be

Naast het doen groeien van Eurotuin.be, stond Smooth ook in voor de daily business van de webshop. Zo werden er op regelmatige basis promoties geactiveerd volgens het marketingplan. Daarnaast zorgden de consultants ervoor dat de bestellingen binnen de afgesproken timing en budgetten door de pickers werden gepickt, verpakt en verzonden. Er werd verder ook ondersteuning geboden op vlak van aftersales.

Met het in kaart brengen van deze commerciële processen, had Smooth een duidelijk beeld waar er enkele verbeteringen mogelijk waren. Zo zorgden ze er bijvoorbeeld voor om een conversieoptimalisatie uit te voeren op de homepagina. Deze optimalisatie bestond uit het direct tonen van producten en deze ook meteen bestelbaar te maken op de homepagina. Dit zorgde vrijwel direct voor een verhoging in aantal clicks en zo ook een hogere conversie voor de webshop.

Wie is Eurotuin?

Eurotuin biedt, via 3 vestigingen en webshop, een groot assortiment aan voor huis, tuin en dier. De winkels zijn terug te vinden in Deinze, Merelbeke en Ophasselt.
Hun webshop bestaat sinds 2016 en werd onderhouden door 1 – 3 personen.

In 2018 werd Eurotuin overgenomen door de Arvesta. Zij zijn beter bekend door hun grote aantal Aveve-winkels, 250 om precies te zijn.

Wil jij ook een hogere conversie op jouw webshop? Plan een gesprek in met een specialist!

    Andere succesverhalen waar wij trots op zijn

    Hogere conversie op webshop van Eurotuin
    Smooth hielp het Eurotuin-team met een webmaster & e-commerce manager om het algemeen management van eurotuin.be over te nemen. Het doel? de webshop laten groeien!
    Webmaster voor JanssenWithMe
    Smooth leverde een voltijdse webmaster en functioneel analist aan die onmiddellijk meerwaarde kon bieden aan de uitbouw van een jamstack-based platform.
    A/B testing voor ZEB
    Smooth adviseerde een wijziging in de mobiele navigatie van ZEB's webshop.
    Hogere conversie voor Eurotuin webshop

    Smooth hielp het Eurotuin-team met een webmaster & e-commerce manager om het algemeen management van eurotuin.be over te nemen. Het doel? de webshop laten groeien!

    Lees meer
    webmaster Smooth J&J

    Smooth leverde een voltijdse webmaster en functioneel analist aan die onmiddellijk meerwaarde kon bieden aan de uitbouw van een jamstack-based platform.

    Lees meer
    Smooth PointCarré Magento

    Smooth leverde onmiddellijk een webmaster aan die voorzag in de content inrichting van dé multi-merkenretailer in Wallonië.

    Lees meer